Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zasady rejestracji nowych członków Forum Obieżyświat
#1
Ze względu na chęć zachowania jak najwyższego poziomu działania forum oraz prezentowania jego merytorycznych treści, wprowadziliśmy obowiązek wpisywania jako login imienia i nazwiska.
Ponieważ każde nowe konto musi być aktywizowane przez administratora, aktywacje są przeprowadzane w oparciu o przeglądanie informacji podanych przy rejestracji.
Zasady te podyktowane są tym, że nie mamy wydzielonych grup administratorów i moderatorów, projekty tu realizowane są w formie działań społecznych, wspólnotowych.
Brak czasu  i możliwości organizacyjnych nad wpisami wszystkich uczestników powoduje że musimy ograniczyć dostęp całkowicie anonimowych osób, które mogą wykorzystywać tą anonimowość w celu prezentowania spamu, trolowania, obrażania itp.
Zasady te bardzo silnie sprawdziły się już przy organizowaniu poprzedniej wyprawy - nie było żadnych wpisów wymagających jakiejkolwiek ingerencji moderatorów.
Przepraszamy za to utrudnienie, ale jest ono podyktowane interesem całej naszej małej społeczności.

Przypominam również o uważne wypełnienie formularza oraz opcji tam dostępnych, a szczególnie dotyczących subskrypcji nowych informacji pojawiających się w różnych wątkach. Warto zaznaczyć opcję "Subskrybuj i powiadamiaj mailem" . Umożliwi to otrzymywanie powiadomień o nowych wpisach w zaznaczonych do subskrypcji interesujących nas wątkach.
Zawsze możemy zmienić te opcje w ustawieniach konta - w naszym profilu.
Dla osób które uzyskają statut uczestnika, sugerujemy załączenie do swojego profilu zdjęcia (awatara), aby już podczas wstępnych rozmów i dyskusji lepiej się poznawać Smile.
Statut ten uzyskiwany jest po wpłacie pierwszej transzy kosztów wyprawy, zazwyczaj jest to wpłata na depozyt na bilety lotnicze i pierwsze koszty organizacyjne.

Forum ma kilka poziomów uprawnień, do których dostęp nadawany jest sukcesywnie, w miarę zmiany statusu członka forum.
1.Członek Forum - opcja dostępna po zarejestrowaniu, potwierdzeniu mailowym rejestracji i aktywizacji przez administratora
Umożliwia czynny udział w publicznej części Forum, dokonywanie wpisów, komentarzy
2.Uczestnik - opcja dostępna dla osób które deklarację udziału w jakiejkolwiek wyprawie potwierdzą wpłatą na pierwsze, ustalone opłaty (depozyt biletowy, koszty wstępne wyprawy)
Umożliwia dostęp do części informacyjnej forum, gdzie znajdują się dodatkowe informacje organizacyjne, dotyczące zarówno konkretnego wyjazdu jak i różnych przydatnych wiadomości wspólnych dla wszystkich wypraw (np. jakie warto zainstalować w telefonach aplikacje, wizy, paszporty, co zabrać ze sobą, czego nie zabierać, wymogi prawne, zdrowotne, przygotowanie do wyjazdu itp.
3.Uczestnik wyprawy - opcja nadawana równolegle do poziomu uczestnika, dająca dostęp do konkretnej grupy wyjazdowej (np. Grupa Kambodża 2019, Styczeń)
Umożliwia dostęp do informacji wewnętrznych grupy, gdzie jest stworzona platforma komunikacji dla konkretnej grupy wyjazdowej. Organizatorzy przedstawiają tam precyzyjne dane wyjazdowe, num,ery lotów, godziny wylotów, przylotów, wyjazdów, miejsca spotkań, lokalizację miejsc zakwaterowania, miejsca wypłynięcia promów. Jest to też przestrzeń wzajemnych dyskusji, rozwiązywania problemów, aktywizacji wspólnych przejazdów, wrzucania ciekawych pomysłów i dyskusje nad nimi. Tu rozwiązujemy wszelkie problemy i ustalamy ostateczny przebieg wyprawy. Tu też znajdziemy zawsze i w każdej chwili informacje o przebiegu wyprawy - od przygotowań do zakończenia i oceny jej efektów po powrocie. Dlatego ważne jest, aby mieć skonfigurowany dostęp do tego forum z poziomu telefonu.
4.Organizator - to uprawnienie jest nadawane osobom czynnie i aktywnie współpracującym przy organizacji wypraw
Umożliwia dostęp do części organizacyjnej Forum, związanym z konkretnymi wyprawami oraz moderacyjny do forum, umożliwiając rozszerzone opcje dokonywania działań na zamieszczonych postach, otwierania wątków, ankiet itp.
5.Koordynator osoba która koordynuje wszystkie działania, ma dostęp do wszystkich zasobów Forum
Umożliwia wszelkie działania kreacyjne, kontrolne, moderujące zawartością forum. Osoba najwyższego stopnia zaufania i o największym poziomie odpowiedzialności, w zakresie działań której jest nadzór nad całościowym bezpieczeństwem organizowanych wypraw.
6.Administrator osoba mająca pieczę nad obsługą informatyczną całego projektu organizacji wypraw. To ta funkcja odpowiada sa prawidłowe funkcjonowanie Forum stronki www.wyprawy.ekovitaren.pl .
Odpowiedz
#2
Uwaga dodatkowa - osoby zarejestrowane mają nie zmienione uprawnienia. Jedyna zmiana to możliwość komentowania i pisania postów w poszczególnych wątkach.
Uprawnienia nadajemy gdy zmieni się status danej osoby, czyli gdy dostanie ona nominację na uczestnika wyprawy. Dopiero wtedy zmieniamy uprawnienia, nadające rangę uczestnika, oraz dodatkowo dostęp do części forum udostępnionego dla uczestników danej wyprawy, czy nawet grupy wyjazdowej w ramach jednego projektu.
Poniżej przykładowy screen z widoku ogólnego zakładki z forum grupy wyjazdowej "wyprawa na Koh Rong"
[Obrazek: forum_1239x953.jpg]
Jak widzimy na załączonym obrazie, grupa wyjazdowa ma tu przedstawione szczegółowe i precyzyjne informacje o danych wyjazdowych, w szczególności czasowe rozkłady krytycznych elementów wyjazdu - miejsca zbiórek, podane łącznie z danymi do GPS-u, godziny wylotów, wyjazdów, wypłynięć środków lokomocji, miejsc zakwaterowania (z lokalizacjami), czasami przydziały do konkretnych pokoi (szacunkowo, na miejscu i w trakcie podróży jest to często weryfikowane), Tu też poddajemy do dyskusji plany i szczegółowe propozycje realizacji wyprawy i ustalamy ostateczne rozwiązania logistyczne.
Słowem , jest to skarbnica wiedzy o realizowanej wyprawie, tym bardziej że znajdują się tu odpowiedzi na zapytanie i wątpliwości uczestników.
Forum jest właśnie najważniejszą platformą komunikacji.
Odpowiedz
#3
Romek,gdy ktoś jest zapisany tak jak Zbyszek jak osoba przy innym koncie to czy można go dodatkowo zarejestrować by mógł mieć dostęp w razie czego ?? czy to sie coś powieli ???
Odpowiedz
#4
(25-11-2019, 11:42 PM)teresa maziec napisał(a): Romek,gdy ktoś jest zapisany tak jak Zbyszek jak osoba przy innym koncie to czy można go dodatkowo zarejestrować by mógł mieć dostęp w razie czego ?? czy to sie coś powieli ???
Na forum oczywiście - tak. Tu rejestracja to oddzielny proces, a administrator nadaje uprawnienia do przydziału do zasobów, w zależności gdzie dana osoba powinna mieć dostęp - do konkretnego projektu wyjazdowego. Dlatego ważne jest aby rejestrować się jako użytkownik/logi imieniem i nazwiskiem, aby administrator wiedział, w jakim projekcie dana osoba bierze udział. Gdy są przypadkowe nicki, ciężko powiązać z jakimkolwiek kontem w systemie wyjazdów.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości